Reklam

21 Temmuz 2016 Perşembe

OHAL DURUMUNDA VİZE ÇIKAR MI? SEYEHATÇİLERE NOTLAR

Dün itibari ile ülkemizde üç ay süre ile OHAL ilan edildi. Bugün Başbakan yardımcısı Kurtulmuş OHAL in 1 ay ya da 45 gün içinde kaldırılacağını belirtti. Fakat dışarı çıkma yapağı gibi bir uygulamanın yapılmayacağını  söyledi. Ama yurtdışında tatil yapmayı planlayan bir çok kişi işlemlerin nasıl gerçekleşeceği konusunda kaygılı. Bu yüzden yurtdışına çıkacak Bordo Pasaportlular için hangi önlemleri almak gerektiğini paylaşmak istedim.




Öncelikle bende önümüzde ayın başında İtalya Seyahatim için vize başvurusunda bulunmuştum. Evraklarımı salı günü teslim ettim. Bugün vizemin onaylandığı bilgisini aldım. Vize konusunda sıkıntı yaşamadım kısacası , fakat çalıştığım kurum havaalanındaki yoğun güvenlik kontrolleri nedeni ile sigorta dökümümü yolculuk sırasında yanıma almam gerektiği şeklinde beni uyardı. Ve uçuşlardan yaklaşık 4 saat önce havaalanında bulunmayı önerdi. Bu süre hem iç hem dış uçuşlar için geçerli, kapıda vize işlemleri içinde durum farklı değil (Gemi turları vb. için ). Hava yolu şirketleri bir çok uçuşu belli bir süre içinde bildirim yapılması koşulu ile iptal edilebileceğini  duyurdu. Bir çok tur şirketi de bu kolaylığı sağlıyor. Yetkililer kimlik kontrolleri artabileceğinden dolayı gereksiz gerginliklerden uzak durulmasını öneriyorlar.




İyi yolculuklar.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÇEKİLİŞ SONUCU

  ÇEKİLİŞ SONUCU Merhaba çekilişleri sonucunu yoğunluk sebebiyle biraz geç açıklıyorum umarım yeni yıl sizlere uğurlu gelir. Çekiliş sonucu ...