Reklam

8 Ağustos 2017 Salı

İSMİ GİBİ GÜZEL ŞEHİR ODESSA


Haziran ayı itibari ile Ukrayna’ya Türkiye’den girişler pasaportsuz. Yeni kimliğe sahip olan herkes Ukrayna’ya giriş yapabiliyor. Bazı firmaların Ankara’dan direkt uçuşları İstanbul dışında yaşayanlar için de büyük kolaylık sağlıyor. Ankara’da oturan biri olarak direkt uçuşlar benim için Odessa’yı daha da çekici yaptı. Ayrıca uçak biletlerinin ucuz olması da bu çekiciliği artırıyor. Ortalama uçak biletleri 200-TL civarında. Odessa’ya yolculuk yaklaşık 1 saat 20 dakika sürüyor. Ucuz uçuşlar genellikle gece saatlerinde. O yüzden oraya vardığınızda havaalanındaki taksicilere güvenmenizi önermiyorum. Yaklaşık 200 grivnaya götürebilecekleri yolu (yaklaşık 20-TL) 20 dolar gibi fiyatlarla götürmeyi teklif ediyorlar. Ben Türkiye’de Grivna bulamadığımdan orada havaalanında para değişimini yaptım. Çok ciddi bir kur farkı olmuyor hava alanı olmasına rağmen. Pasaportu olmayanlar için kısa bir bilgi vermek isterim oraya vardığınızda ufak bir kağıdı doldurmanızı istiyorlar kağıtta isim , kalınacak yer bilgisi gibi vize alırken alınan bilgileri kısaca yazıyorsunuz. Ben pasaportumu da yanımda götürdüğüm için doldurmadım ama arkadaşlarım doldurduğundan çok zaman kaybettirecek bir form olmadığını biliyorum.


05.08.2017 Odessa


Sıra geldi Odessa’nın tadını çıkarmaya merkeze gittiğinizde ilk görmeniz gereken yer opera binası gerçekten mimarisi , bahçesi ile ihtişamlı bir bina. Ağustos ayında açık öğlen ve akşam seanslarında opera izlemenizde mümkün. Benim için  gerçekten çok keyifli bir tecrübeydi. Binanın tam karşısında da Arkeoloji müzesi bulunuyor. Müze ücretleri genelde 10 TL’ye yakın fiyatlar oluyor.

04.08.2017 İstanbul Park
Opera binasının arka tarafındaki parkın bir ucu ünlü merdivenlere diğer ucu İstanbul Park’a açılıyor. Yaklaşık 1 milyon nüfusa sahip Odessa’da kocaman bir İstanbul Parkımızda mevcut. Bu bölge tamamen turistik olarak dizayn edilmiş.

03.08.2017 


Odessa'nın denizi yosunlu , biraz da kirli o yüzden denizini öneremeyeceğim ama çok güzel güneşlenme alanlarına sahip, keyiflice içkinizi içip kitabınızı okuyabileceğiniz bir alanı çok para ödemeden kiralayabilirsiniz.Denize giden yolları genellikle ormanlık alanlardan geçiyor. Bu yüzden bu alanlar çok daha keyifli hale geliyor. Deniz kenarında bulunan çokta güzel kafeler, restorantlar mevcut. Fiyatları da Türkiye'ye oranla çok daha uygun.
02.08.20717


Merkezde çok güzel kafeler de mevcut. Ünlü Borsch Çorbasını her restorantta bulmanız mümkün. Tadı da çok güzel öneririm. Ben genel itibari ile yemeklerini beğendim kafeleri resterontları ve asıl eşsiz parkları ile ben Odessa'yı çok sevdim .Hepinize gönül rahatlı ile öneririm.

Odessa'daki ünlü sandelye , 12 Sandalye Romanı'nı anlatmaktadır.
Ayrıca merkezde yer alan çarşı ince işçiliği ve muhteşem manzarası ile mutlaka görülmesi gereken yerlerden biri.



İyi eğlenceler.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÇEKİLİŞ SONUCU

  ÇEKİLİŞ SONUCU Merhaba çekilişleri sonucunu yoğunluk sebebiyle biraz geç açıklıyorum umarım yeni yıl sizlere uğurlu gelir. Çekiliş sonucu ...