Reklam

11 Ocak 2018 Perşembe

AVUSTURALYA'DA EV BULMAK


Merhaba Avusturalya yazımın 2. kısmı ile karşınızdayım. Bu yazımda Yeni bir yere yerleşirken karşılaşılacak ilk problem ile ,yani kalacak yer ile ilgili yazmanın faydalı olacağını düşündüm. Öncelikle Avusturalya'ya tek mi geliyorsunuz yoksa ailenizle mi bu gerçekten maliyetini etkileyecek bir konu. Ben tek geldiğim için öncelikli  tercihim  çabuk adapte olup, arkadaş edinmek için 4 kişilik hostelleri tercih ettim. Daha çok kişi ile kalmak isterseniz de kalabilirsiniz ama 4 yeterince ideal bence .
Çünkü hem İngilizce konuşmak zorunda kalacağınızı hem odada gürültü çıkarabilecek insan potansiyelini dikkate almanız konforunuz için önemli . Bu arada ilk hafta jetlag olurum endişesiyle otelde kaldım. Olmadım ama en azından dinlenme zamanım oldu. Sonraki 10 gün iki farklı hostelde kalarak çok faydalı bilgiler edindim ve adapte olma surecim hızlandı daha sonrası nda da eve cıktım. Eve çıkmak yalnız olunca biraz daha zor o yüzden paylaşımlı evlere bakabilirsiniz. www.Flatmate.com.au adresini önerebilirim yalnız ayni zamanda sizinle birlikte 10 kişinin daha ayni eve bakması çok  sıkıntı verici çünkü çabuk karar vermeniz gerekiyor. Aile olarak geliryorsanız haftalık 500 dolara apartman dairesi bulabilirsiniz. Tek olunca bu rakam yükseliyor ben odada tek kalıyorum ve ev dubleks tek odaya 300 AUD veriyorum. Surry Hills için bu fiyat uygun sayılabilir.
Çünkü çok merkezi bir yerde kaldığım için yol masrafım azaldı.
Trenlerde zone bölgesine göre farklı fiyatlandırma var yani uzakta kalıp ya merkeze uğramayacaksınız çünkü tek yön 8 AUD'u aşabiliyor Aileler için ev bakma isi daha çok emlakçılar vasıtasıyla yapılırsa daha uygun olur. İlk geldiğinizde de otellerde kalmak daha uygun olur. Otel ve hosteller için Türkiye’de  kullanılamayan booking uygulamasını kullanmanız iyi olur ama siz yine de diğer uygulamalardan ayni Otel için ne kadar para isteniyor bir bakin derim,
Diğer yazılarda görüşmek dileği ile hoşça kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÇEKİLİŞ SONUCU

  ÇEKİLİŞ SONUCU Merhaba çekilişleri sonucunu yoğunluk sebebiyle biraz geç açıklıyorum umarım yeni yıl sizlere uğurlu gelir. Çekiliş sonucu ...